.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشست شورای امنیت برگزار شد
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ افغانستان به میزبانی سوئیس و پشت درهای بسته برگزار شد.
نشست شورای امنیت برگزار شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را پشت درهای بسته درباره شرایط زنان افغانستان برگزار کرد.

 

در این نشست که با عنوان «دیدگاه زنان در مورد افغانستان» که به ریاست سوئیس و با حضور ژاپن و امارات متحده عربی برگزار شد، تعدادی از فعالان حقوق بشر و حقوق زنان افغانستان نیز حضور داشتند.

 

بنا به گزارش‌های قبلی، قرار بود شرکت‌کنندگان در این نشست درباره سهم زنان در تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های جهانی در ارتباط با افغانستان، ‌ بحث و تبادل‌نظر کنند.

 

به گفته منابع شورای امنیت سازمان ملل، در این نشست راه‌های حضور و نقش دادن به زنان افغانستان، تضمین مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌های بزرگ جهانی در ارتباط با افغانستان و نیز دریافت دیدگاه‌ها و نظرات فعالان حقوق زنان درباره افغانستان، بررسی شد.

 

همزمان، هدر بار، معاون بخش حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان، در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت جامعه جهانی زنان افغانستان را به طرز دردناکی از یاد برده و به آنان خیانت کرده است.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد در نشست شورای امنیت سازمان ملل در پشت درهای بسته، تعداد کمی زن حضور دارند، و ما نگران نبود شفافیت در خصوص حقوق زنانیم.

 

در این نشست ارزیابی تازه سازمان ملل در مورد زنان افغانستان نیز بررسی شد. این ارزیابی نشان می‌دهد شرایط زنان در افغانستان نامناسب است و آنان از حقوقی مانند تحصیل و کار که جزو ارزش‌های اساسی منشورهای سازمان ملل متحد است، محروم شده‌اند.

 

سازمان ملل تاکید دارد طالبان تا زمانی که تمامی حقوق زنان و دختران را در افغانستان اعاده و تضمین نکنند، نخواهند توانست به تعامل با جامعه جهانی دست‌یابند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.